Syrena na konferencji DPS Forum 2017?

13.10.2017 Skomentuj pierwszy

... nie do końca będzie to syrena. Tak naprawdę to całkowicie nowy samochód który stylistyką nawiązuje do kultowej SYRENY. Ten samochód to Vosco S106 i będzie produkowany w Fabryce Samochodów Osobowych Syrena S.A. w Kutnie (kfso.pl).

Jak mówi prezes kutnowskiej fabryki, Pan Maciej Pawlak po raz pierwszy pomysł zbudowania od podstaw samochodu, który stylistyką nawiązywałby do legend pojawił się w 2011 roku.

Dzięki zaangażowaniu Pana Mieczysława Wośko, prezesa Zarządu Polfarmex S.A., polskiej firmy farmaceutycznej z siedzibą w Kutnie, a prywatnie miłośnika motoryzacji i kolekcjonera zabytkowych aut, oraz przy współpracy z Agencją Rozwoju Regionu Kutnowskiego, został ogłoszony konkurs stylistyczny pod hasłem „Reaktywacja polskiej motoryzacji”.

Konkurs wyłonił stylistów i designerów, którzy zaprojektowali bryłę nadwozia w wersji sedan, oczywiście z odniesieniami do kultowej Syreny. Trzy lata później powstała Fabryka Samochodów Osobowych SYRENA w Kutnie S.A. spółka, mająca zaprojektować oraz wdrożyć do produkcji nowy samochód osobowy. Zmieniona została koncepcja pojazdu. Postawiliśmy na auto w wersji hatchback z pięciodrzwiowym nadwoziem.

Vosco S106 jest obecnie w fazie budowy serii pilotażowej 6 sztuk, przeznaczonych do wykonania badań homologacyjnych. Jednostką wykonującą większość prac homologacyjnych jest warszawski Przemysłowy Instytut Motoryzacji. Prace są zaawansowane, pozostało jeszcze trochę testów i badań, między innymi najbardziej chyba spektakularny – test zderzeniowy.

Zakończenie homologacji planujemy na przełomie września i października. Po uzyskaniu homologacji konieczne jest oczywiście wprowadzenie drobnych zmian w pojeździe, służących m.in. poprawie jego ergonomii.

Niezbędne jest także wykonanie narzędzi i oprzyrządowania do produkcji małoseryjnej, ponieważ homologacja, o którą się staramy, pozwala na produkcję i sprzedaż do 1000 sztuk aut rocznie. Dopiero po przeprowadzeniu tych działań będziemy mogli myśleć o seryjnej produkcji. Do tego czasu skupimy się na krótkich seriach aut do prac rozwojowych, testów oraz celów promocyjnych.

Do projektowania jest wykorzystywany SOLIDWORKS, zarówno do modelowania bryłowego jak i powierzchniowego wszystkich elementów konstrukcji nośnej pojazdu oraz nadwozia. W SOLIDWORKS stworzone zostało całe nadwozie, jak i główna część konstrukcji nośnej pojazdu wraz z narzędziami produkcyjnymi oraz oprzyrządowaniem spawalniczym. Aplikacja PDM służy nam do zarządzana dokumentacją i jest przydatna szczególnie w procesie archiwizacji zmian podczas homologacji - mówi prezes kutnowskiej fabryki  Maciej Pawlak.

Jeżeli chcecie zobaczyć nowe Vosco na żywo musicie udać się na DPS Forum >>>

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: