Firma Fisker Automotive rusza na pełnym gazie dzięki technologii NVIDIA Maximus®

08.02.2012 Skomentuj pierwszy

Luksusowy sedan Fisker Karma oraz zastosowana w nim technologia NVIDIA Maximus to niewątpliwie dzieła sztuki – doceniło go wiele celebrytów i osobistości, które odebrały pierwsze samochody Karma z salonów, w tym Ashton Kutcher, Leonardo di Caprio, Al Gore i Colin Powell.

W zeszłym miesiącu do sprzedaży trafiły nowe luksusowe sedany Fisker Karma zaprojektowane z  pomocą technologii NVIDIA Maximus, której wykorzystanie znacznie przyspieszyło proces wprowadzenia tych pojazdów do  produkcji.

 

Produkty amerykańskiej firmy Fisker Automotive, założonej w 2007 r. w kalifornijskim Anaheim odmieniły sposób, w jaki świat postrzega luksusowe samochody sportowe. Fisker produkuje pojazdy o napędzie elektrycznym dalekiego zasięgu (EV), które wyróżniają się bezkompromisą jakością i luksusowym wyposażeniem. Wizerunek samochodów Fisker odzwierciedla silne przekonanie jej założycieli, którzy twierdzą, iż szybkość, styl i pasja nie musi wykluczać ochrony środowiska.

Fisker wykorzystuje moc procesorów graficznych

Według ich twórców, nowe pojazdy hybrydowe Fisker Automotive zapewniają „odpowiedzialny luksus bez kompromisów”. I faktycznie – pierwszy produkt tej firmy, model Fisker Karma, sprawia wrażenie, że Fisker Automotive osiągnęła cel wyznaczony przez jej założycieli: stworzyła całkowicie nowy proces produkcyjny, który został od podstaw dostosowany do konstrukcji pojazdu. Ponieważ jest to pierwszy produkt Fisker Automotive na rynku, firma musi zachęcić potencjalnych klientów do zakupu za pomocą interesujących i przyciągających wzrok obrazów. Stworzenie takich materiałów wymaga wiele godzin pracy i zastosowania dużej liczby narzędzi programistycznych. Do stworzenia trójwymiarowych modeli użyto programów CATIA firmy Dassault Systemes oraz Alias firmy Autodesk; fotorealistyczne renderingi zostały stworzone za pomocą programów firmy Bunkspeed (w tym Shot, Move, Udrive, Hypershot i Pro), a gotowe animacje i obrazy zostały dopracowane do perfekcji za pomocą oprogramowania Photoshop i After Effects firmy Adobe. Firma Fisker wdrożyła niedawno nową platformę sprzętową  NVIDIA® Maximus™, która umożliwia jednoczesne  tworzenie  wizualizacji i prowadzenie zaawansowanych obliczeń na jednej stacji roboczej, dzięki czemu podczas procesu renderowania obrazu można jednocześnie prowadzić prace projektowe.  „System Maximus sprawia, że możemy wykonać więcej pracy w tym samym czasie,” twierdzi Mark Rumsey, starszy projektant tekstur w firmie Fisker Automotive. „Teraz mogę uruchomić na komputerze zadanie raytracingu i kontynuować na nim pracę – w moim odczuciu jest to coś rewolucyjnego”.

W ramach prac projektowych, Rumsey tworzy obrazy i animacje przeznaczone na użytek  drukowanych i elektronicznych materiałów marketingowych, a także pokazów podczas spotkań kierowniczych wysokiego szczebla. Jak sam twierdzi, „Fisker to firma z wielkimi pomysłami, celami i aspiracjami. Chcemy skrócić czas wprowadzania nowych pojazdów na rynek. Oznacza to, że coraz częściej wykorzystujemy w pracy narzędzia cyfrowe, służące m.in. do raytracingu, wizualizacji, animacji i renderowania projektów w czasie rzeczywistym.”

Cyfrowe modele samochodów zwykle składają się z ogromnej liczby poligonów – od 5,5 do 6,5 milionów. Przed wprowadzeniem rozwiązania NVIDIA Maximus, tworzenie fotorealistycznych cyfrowych obrazów i animacji samochodu Fisker Karma było problematycznym zadaniem.

Typowy proces pracy obejmował przygotowanie modelu w programie Alias i wprowadzenie danych do programu Bunkspeed. Po zastosowaniu różnorodnych materiałów, skonfigurowaniu oświetlenia i zdefiniowaniu odpowiedniego kąta kamery, uruchamiano zadanie renderowania. Rumsey wspomina: „Renderowanie każdej klatki trwało od jednej do 20 minut, podczas gdy cała animacja zabierała wiele godzin, a nawet całą noc. Renderowanie pochłaniało całą moc procesorów graficznych w komputerze, co uniemożliwiało mi kontynuowanie pracy nad innymi zadaniami”.

Rozwiązanie problemu, czyli NVIDIA Maximus w natarciu

Platforma NVIDIA Maximus to zaawansowane branżowe rozwiązanie łączące w sobie w sobie dwa zaawansowane technologicznie rozwiązania: profesjonalny procesor  graficzny NVIDIA Quadro® do obróbki grafiki 3D wraz z układem graficznym NVIDIA Tesla™ C2075 przeznaczonym do realizacji skomplikowanych zadań obliczeniowych. Dzięki takiej kombinacji, jedna stacja robocza wyposażona w system Maximus pozwala na jednoczesne wykonywanie złożonych obliczeń oraz pracy z oprogramowaniem mocno obciążającym procesor graficzny, takiej jak projektowanie przestrzenne, uruchamianie symulacji bądź tworzenie prezentacji.

 

„Teraz mogę przydzielić zadanie renderowania jednemu procesorowi graficznemu, a następnie kontynuować pracę na drugim procesorze graficznym oraz CPU,” twierdzi Rumsey. „Mogę pracować pod różnymi kątami, wyświetlać obraz pojazdu w widoku 360 stopni, w różnych kolorach i w trakcie renderować obraz, a gdy to zadanie jest w trakcie realizacji, nie muszę odchodzić od komputera, aby nałożyć inne tekstury na model samochodu, bądź rozpocząć pracę nad innym wariantem danego modelu. Jeśli chcę, mogę też zacząć tworzyć nowy model w programie Alias, napisać kilka maili, lub poszukać informacji w Internecie – wszystko za pomocą jednej stacji roboczej. Ponieważ platforma NVIDIA Maximus pozwala mi pracować podczas renderowania, mogę wykonać więcej iteracji danego projektu w tym samym czasie,” dodaje Rumsey. „Dzięki temu moja wydajność jest znacznie wyższa.”

Nieposkromiona wyobraźnia twórców

Takie rozwiązanie jest również korzystne dla samego procesu twórczego. „Ten dodatkowy czas sprawia, że mogę wypróbować więcej wariantów i szybko podejrzeć wynik w postaci fotorealistycznego obrazu. Gdy nie mieliśmy komputerów z platformą Maximus, nie mogłem realizować pomysłów, które przychodziły mi do głowy podczas renderowania, przez co o niektórych zapominałem. Dzięki rozwiązaniu Maximus, mogę na bieżąco tworzyć wiele hipotetycznych scenariuszy. Jeśli mam pomysł na stworzenie innej ścieżki kamery, innego oświetlenia lub dopracowania jakiegoś elementu modelu, mogę stworzyć wiele opcji dla działu marketingu i wypracowuję dużo lepszy produkt końcowy.”

Poprawie uległa również współpraca wewnątrz firmy. Dzięki rozwiązaniu Maximus Rumsey może usiąść do komputera z ekspertem ds. kolorów i rozpocząć dobieranie barw dla poszczególnych elementów pojazdu. Umiejętności przetwarzania równoległego systemu Maximus sprawiają, że obaj mogą na bieżąco zmodyfikować kolor danego elementu, wykonać raytracing w czasie rzeczywistym i przekonać się, jak ten kolor będzie wyglądać w rzeczywistości, a następnie ostatecznie uzgodnić odcień i ton danego elementu. „Dzięki możliwości wykonywania iteracji kolorów i materiałów na w czasie rzeczywistym, wraz z projektantem u boku, cały proces trwa dużo krócej,” twierdzi Rumsey. „Teraz możemy jednocześnie płynnie pracować w programie Bunkspeed i tworzyć renderingi.”

Gdy trzeba przygotować fotorealistyczne obrazy na billboardy montowane w salonach Fisker w całym kraju, dostosować oświetlenie dla pojedynczego obrazu na stronę internetową, czy stworzyć promocyjne wideo, dzięki technologii NVIDIA Maximus firma Fisker może osiągnąć lepsze wyniki w krótszym czasie, bez frustrującego oczekiwania na efekt końcowy renderowania.

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: